szynowo drogowy podest roboczy pogotowie sieciowe MAN GTM18 Pojazd szynowo - drogowy na podwoziu MAN TGM 18.250 został zaprojektowany przez INBIURO i zbudowany przez naszego partnera dla MZK Bydgoszcz. Pojazd służy do obsługi serwisowej trakcji tramwajowej. Posiada kabinę typu C - brygadowa dla 6 osób (5+1). Wysuwane podwozie szynowe z napędem hydrostatycznym pozwala na jazdę z prędkością do 20 km/h.

Odpowiednio dobrane naciski na osie pozwalają pokonać pochylenia do 8 stopni chociaż w praktyce rzadko takie występują. Na próbach w Bydgoszczy (listopad 2014) nasz pojazd pokonał największe pochylenia na mokrych szynach.
Drewniana platforma robocza 3 osobowa o nośności 450 kg (o wymiarach 3,8 x 1,5 m) została zamontowana na izolatorach i posiada składane bariery w celu ograniczenia wysokości w pozycji jazdy. Prace z podestu można wykonywać kiedy pojazd stoi na podporach oraz podczas jazdy na kołach gumowych lub stalowych z prędkością ograniczoną do 5km/h.

Pojazd posiada korektor położenia sieci (wypornicę sieci) służącą do podnoszenia przewodów trakcyjnych oraz naciągania w kierunku poziomym.
Na dachu kabiny zainstalowany został pantograf do pomiaru wysokości położenia sieci.

Z tyłu pojazdu zainstalowano szafki narzędziowe. W jednej z szafek znajduje się agregat prądotwórczy do zasilania narzędzi.

TGM trakcyjny podnościk dwudrogowy MAN szynowo drogowy podest roboczy MAN GTM18 pogotowie sieciowe

szynowo drogowy podest roboczy MAN GTM18

Dane techniczne pojazdu:

Podwozie - MAN TGM 18.250

DMC - 15 ton

rozstaw kół szynowych - 1000 mm

rozstaw osi szynowych - 1900 mm

prędkośc jazdy po szynach - 20 km/h

nośność podestu roboczego - 450 kg (3 os. + sprzęt)

wysokość podłogi podestu - 7 m

wysokość robocza - 9 m

wysięg boczny roboczy - 7,3 m

wysokość korektora sieci - 7,5 m

korektor położenia sieci, wypornica sieci korektor położenia sieci, wypornica sieci, linie trakcyjne

 

Film - rozkładanie barier podestu

MANMANpodnośnik trakcyjny MAN

platforma robocza MANMAN TGM work platformdrewniany podest roboczy