Nie wahaj się, aby wysłać nam e-mail z pytaniami, nawet jeśli tylko rozważasz projekt. To nic nie kosztuje.
Teleskop składa się z trzech segmentów profili zamkniętych z napędem wysuwania schowanym wewnątrz w celu zapewnienia ochrony jego elementów. Wysuwane części teleskopu prowadzone są na klockach nie wymagających smarowania (z tworzyw sztucznych). Konstrukcja zamocowania klocków ślizgowych pozwala na kilkukrotne dokręcanie w trakcie eksploatacji zanim zajdzie potrzeba ich wymiany. Wymianę wszystkich klocków można wykonać bez wyciągania elementów teleskopu.
Kosz zainstalowany na końcu podnośnika posiada hydrauliczny system utrzymywania go w pozycji pionowej. Podnoszenie i wysuwanie teleskopu zrealizowane jest siłownikami hydraulicznymi a obracanie kolumny silnikiem hydraulicznym. Sterowanie podnośnikiem możliwe jest zarówno z poziomu gruntu jak i z poziomu kosza (po włączeniu odpowiedniej opcji). Rama nośna opiera się na podporach skośnych z przodu i pionowych z tyłu auta. Podpory wysuwane są siłownikami hydraulicznymi. Źródłem zasilania wszystkich siłowników oraz silnika do obracania kolumny będzie zasilacz hydrauliczny.
Podnośnik powstaje w zgodności z wymaganiami:
- normy PN-EN 280 Podesty ruchome przejezdne - Obliczenia projektowe - Kryteria stateczności, Budowa, Bezpieczeństwo - Badania i próby.
- dyrektywy maszynowej - 2006/42/WE,
- dyrektywy kompatybilności elektromagnetycznej 2004/108/WE,
- dyrektywy hałasowej 2000/14/WE.
Jednym z podwozi, na którym zostanie umieszczony jest Mercedes Sprinter.
Po wykonaniu obliczeń sił działających podczas pracy podnośnika (uwzględniających siły statyczne od mas własnych elementów podnośnika i ładunku w koszu, siły dynamiczne od ruchów podnośnika, siły od naporu wiatru) wyznaczone zostało pole pracy pokazane na wykresie. W obliczeniach założono dopuszczalny błąd poziomowania ramy do 3 stopni.
Dla zainteresowanych oferujemy również doradztwo techniczne przy tworzeniu SIWZ do przetargów na podnośniki koszowe.
Do układu sterowania podnośnika wprowadza się ograniczenia wynikające ze statyki podnośnika (włączając siły od wiatru i siły dynamiczne).
Migawki z produkcji: