Łożyska wieńcowe
INBIURO jest reprezentantem techniczno-handlowym producenta łożysk i napędów TECMA. Możemy dostarczyć łożyska o parametrach:
- średnica 144mm do 3800mm
- wykonanie jako łożysko kulkowe jedno lub dwurzędowe lub rolkowe krzyżowe
- wykonanie ze stali C45, 42CrMo4 lub również 46CrMo4
- wykonanie z uzębieniem zewnętrznym, wewnętrznym lub bez zazębienia
- możliwość utwardzania uzębienia na życzenie
- zabezpieczenie antykorozyjne
- specjalne uszczelnienia na życzenie
- możliwe wykonanie z dodatkowym napięciem wstępnym
Projektujemy również rozwiązanie hydrauliczne napędów jazdy, ramion podnośników oraz maszyn instalowanych na pojazdach oraz pełną dokumentację oznakowania CE.
MODUŁY NAPĘDOWE MOGĄ MIEĆ NASTĘPUJĄCE PARAMETRY:
- Napęd za pomocą śruby jedno lub dwuzwojnej
- Średnica pierścienia do 800mm
- Zakres pracy 360°
- Maksymalny moment statyczny do 190KNm
- Maksymalne obciążenie osiowe 2400KN
- Maksymalny moment wywracający do 350KNm
- Zakres temperatur roboczych: -30°C do +80°C
- Łatwa obsługa i szybki montaż
- Gotowe do napędu ręcznego
- Przygotowane do wykorzystania enkodera do odczytu pozycji
- Precyzja i swobodna praca
- Bezpieczna zamknięta budowa
Oferujemy również doradztwo techniczne przy doborze produktu. Na życzenie dobierzemy również odpowiedni do aplikacji silnik, hamulec bezpieczeństwa oraz enkoder.
ŁOŻYSKA WIEŃCOWE
Budowa i rodzaje
W odróżnieniu od zwykłych łożysk (z pierścieniem naciskanym na wałem albo wciskanym w otwór), pierścienie łożyska wieńcowego mocuje się śrubami. Zależnie od zastosowania, pierścień zewnętrzny lub wewnętrzny może być wykonany wraz z uzębieniem pozwalającym na przenoszenie napędu. Występują również łożyska wieńcowe bez zębów, z gładkimi pierścieniami.



Dzięki wykonanym w pierścieniach otworach możliwe jest połączenie pierścieni z elementami maszyny pozwalając na ich względny obrót. W pierścieniach mogą być wykonane zarówno otwory przelotowe jak i nieprzelotowe oraz gwintowane. Różnorodność kształtów pierścieni oraz sposobów ich mocowania pozwala na szerokie wykorzystanie i dopasowanie łożyska do aplikacji.


Łożyska wieńcowe pozwalają na przeniesienie dużych obciążeń osiowych oraz momentów. Znalazły szerokie zastosowanie w przemyśle oraz w maszynach roboczych i dźwigach. Łożyska mogą być wyposażone w uszczelnienia pozwalające na eksploatację w trudnych warunkach oraz przy dużym zapyleniu. W zależności od potrzeb i zastosowania uszczelnienie może mieć różny przekrój i charakterystykę. Łożyska wymagają okresowego smarowania. W tym celu wyposaża się pierścienie w smarownice.
Pierścienie łożyska wykonane są ze stali, a bieżnie utwardzane poprzez hartowanie indukcyjne. Elementami tocznymi mogą być kulki lub wałki. Kulki stosuje się w łożyskach nisko i średnio obciążonych. Łożyska kulkowe mogą występować w wykonaniu jedno lub dwurzędowym. W łożyskach wysoko obciążonych elementem tocznym są z reguły wałki. Pomiędzy elementami tocznymi znajdują się separatory z tworzywa. W specjalnych wykonaniach możliwe jest stosowanie koszyków stalowych, aluminiowych lub mosiężnych.



Dobór łożysk wieńcowych musi uwzględniać wszystkie siły osiowe oraz promieniowe działające na łożysko. Dodatkowo należy uwzględnić momenty działające na łożysko. W trakcie obliczeń uwzględnia się współczynnik bezpieczeństwa o wielkości zależnej od aplikacji, w której ma być zastosowane łożysko.
Typowe zastosowania









Napędy wieńcowe
Łożyska wieńcowe mogą występować również w postaci gotowych modułów napędowych wyposażonych w przekładnię. Moduł taki po podłączeniu odpowiednio dobranego silnika może być wykorzystany jako gotowy komponent do użycia w aplikacji przemysłowej lub maszynie. Do napędu można wykorzystać silniki elektryczne lub hydrauliczne.


SLEWING BEARING OR DRIVE SELECTOR

You can download our free selection tools for Slewing Drives and for Slewing Bearings.