INBIURO jest reprezentantem techniczno-handlowym producenta łożysk i napędów TECMA. Możemy dostarczyć łożyska o parametrach:
- średnica 144mm do 3800mm
- wykonanie jako łożysko kulkowe jedno lub dwurzędowe lub rolkowe krzyżowe
- wykonanie ze stali C45, 42CrMo4 lub również 46CrMo4
- wykonanie z uzębieniem zewnętrznym, wewnętrznym lub bez zazębienia
- możliwość utwardzania uzębienia na życzenie
- zabezpieczenie antykorozyjne
- specjalne uszczelnienia na życzenie
- możliwe wykonanie z dodatkowym napięciem wstępnym
Projektujemy również rozwiązanie hydrauliczne napędów jazdy, ramion podnośników oraz maszyn instalowanych na pojazdach oraz pełną dokumentację oznakowania CE.
MODUŁY NAPĘDOWE MOGĄ MIEĆ NASTĘPUJĄCE PARAMETRY:
- Napęd za pomocą śruby jedno lub dwuzwojnej
- Średnica pierścienia do 800mm
- Zakres pracy 360°
- Maksymalny moment statyczny do 190KNm
- Maksymalne obciążenie osiowe 2400KN
- Maksymalny moment wywracający do 350KNm
- Zakres temperatur roboczych: -30°C do +80°C
- Łatwa obsługa i szybki montaż
- Gotowe do napędu ręcznego
- Przygotowane do wykorzystania enkodera do odczytu pozycji
- Precyzja i swobodna praca
- Bezpieczna zamknięta budowa
Oferujemy również doradztwo techniczne przy doborze produktu. Na życzenie dobierzemy również odpowiedni do aplikacji silnik, hamulec bezpieczeństwa oraz enkoder.
ŁOŻYSKA WIEŃCOWE
Budowa i rodzaje
W odróżnieniu od zwykłych łożysk (z pierścieniem naciskanym na wałem albo wciskanym w otwór), pierścienie łożyska wieńcowego mocuje się śrubami. Zależnie od zastosowania, pierścień zewnętrzny lub wewnętrzny może być wykonany wraz z uzębieniem pozwalającym na przenoszenie napędu. Występują również łożyska wieńcowe bez zębów, z gładkimi pierścieniami.
Dzięki wykonanym w pierścieniach otworach możliwe jest połączenie pierścieni z elementami maszyny pozwalając na ich względny obrót. W pierścieniach mogą być wykonane zarówno otwory przelotowe jak i nieprzelotowe oraz gwintowane. Różnorodność kształtów pierścieni oraz sposobów ich mocowania pozwala na szerokie wykorzystanie i dopasowanie łożyska do aplikacji.
Łożyska wieńcowe pozwalają na przeniesienie dużych obciążeń osiowych oraz momentów. Znalazły szerokie zastosowanie w przemyśle oraz w maszynach roboczych i dźwigach. Łożyska mogą być wyposażone w uszczelnienia pozwalające na eksploatację w trudnych warunkach oraz przy dużym zapyleniu. W zależności od potrzeb i zastosowania uszczelnienie może mieć różny przekrój i charakterystykę. Łożyska wymagają okresowego smarowania. W tym celu wyposaża się pierścienie w smarownice.
Pierścienie łożyska wykonane są ze stali, a bieżnie utwardzane poprzez hartowanie indukcyjne. Elementami tocznymi mogą być kulki lub wałki. Kulki stosuje się w łożyskach nisko i średnio obciążonych. Łożyska kulkowe mogą występować w wykonaniu jedno lub dwurzędowym. W łożyskach wysoko obciążonych elementem tocznym są z reguły wałki. Pomiędzy elementami tocznymi znajdują się separatory z tworzywa. W specjalnych wykonaniach możliwe jest stosowanie koszyków stalowych, aluminiowych lub mosiężnych.
Dobór łożysk wieńcowych musi uwzględniać wszystkie siły osiowe oraz promieniowe działające na łożysko. Dodatkowo należy uwzględnić momenty działające na łożysko. W trakcie obliczeń uwzględnia się współczynnik bezpieczeństwa o wielkości zależnej od aplikacji, w której ma być zastosowane łożysko.
Typowe zastosowania
Napędy wieńcowe
Łożyska wieńcowe mogą występować również w postaci gotowych modułów napędowych wyposażonych w przekładnię. Moduł taki po podłączeniu odpowiednio dobranego silnika może być wykorzystany jako gotowy komponent do użycia w aplikacji przemysłowej lub maszynie. Do napędu można wykorzystać silniki elektryczne lub hydrauliczne.